Trwa ładowanie...

logo

Logowanie:     załóż nowe konto Zapomniałeś hasła?
  Komponujesz swój talerz   Złóż zamówienie

Strona główna > Kuchnie Świata > Kuchnia Wegetariańska

Kuchnia Wegetariańska

Kuchnia wegetariańska: Większość naukowych autorytetów w sprawach żywieniowych (m.in. American Dietic Associaton, Physicians Committee for Responsible Medicine, National Health Service") zgodnie twierdzi, że przemyślana i dobrze zrównoważona dieta wegetariańska jest jedną z najzdrowszych diet stosowanych przez ludzi. Potwierdzają to liczne statystyki i badania epidemiologiczne prowadzone na dużą skalę w USA i w Wielkiej Brytanii.

Wegetarianie jako grupa, w porównaniu z resztą populacji na tym samym terenie, zazwyczaj wykazuje niższą, średnią masę ciała, niższy poziom cholesterolu we krwi, niższe ciśnienie krwi, znacznie mniej przypadków zawału serca, nadciśnienia, cukrzycy, kilkunastu rodzajów nowotworów, osteoporozy i miażdżycy.

Niedobór białek oraz aminokwasów wśród wegetarian stosujących zrównoważoną dietę nie został nigdy wiarygodnie dowiedziony. Głównym źródłem białka w diecie wegetariańskiej, w zależności od odmiany diety, mogą być jaja, mleko i jego przetwory lub rośliny wysokobiałkowe, takie jak np. rośliny strączkowe czy kasze.

Niedoborów witamin można stosunkowo łatwo uniknąć modyfikując odpowiednio swoją dietę w tych okresach życia poprzez włączenie do posiłków produktów wegetariańskich bogatszych w witaminy i minerały. W uzasadnionych medycznie przypadkach można również uzupełniać niedobory sztucznie, poprzez regularne spożywanie odpowiednich suplementów stosując się do zalecanego dawkowania.

Składniki odżywcze występujące w potrawach kuchni wegetariańskiej:

Składnik spożywczy Produkty bezmięsne, które go zawierają
Białko produkty sojowe, soczewica, groch, kasza, makaron, pieczywo(najlepiej razowe), orzechy i nasiona
Żelazo zielone warzywa liściaste, fasola, soczewica, tofu i inne wyroby sojowe, chleb pełnoziarnisty, nasiona dyni i słonecznika, orzechy, suszone owoce.
Wapń ziarna sezamu, mleko i produkty mleczne, tofu (serek sojowy), zielone warzywa (szpinak, brokuły), rośliny strączkowe, wzbogacane mleko sojowe i ryżowe, migdały, pomidory
Cynk soczewica, dynia, chleb pełnoziarnisty, brązowy ryż, ziarna sezamu, orzechy, pieczarki
Witaminy świeże owoce i warzywa
Witamina B12 produkty mleczne, jaja, wzbogacone w tę witaminę żywność, suplementy
Witamina D produkty mleczne, zboża i margaryna roślinna
Wybierz miasto w którym jesteś, a następnie restaurację z której chciałbyś złożyć zamówienie: Szczecin Koszalin Goleniów
Poleć nas znajomym

Spodobała Ci się nasza oferta? Poleć nas swoim znajomym.

Korzystanie z serisu oznacza akceptację Regulaminu